donderdag 19 april 2012

zwemmen met manatees


onze dag begint extra vroeg omdat we een trip moeten maken van 2 uur naar crystal river voor onze zwembeurt met manatees te maken . Tocht gaat als een fluitje van een cent met onze gps en we staan om half acht aan het haventje . We worden op een bootje gezet met vier gepensioneerde mensen uit ohio leuke mensen en ondanks de amerikaanse moppen die wij jammer genoeg niet altijd verstaan lachen we toch mee .Na een boottocht van een tien minuten komen we aan op het meer en al vlugvzien we vier manatees zwemmen . Trapje gaat naar beneden en pool is open roep de gids.Ondanks mijn angst voor bijna alles wat in het water zit spring ik toch het eerst van het trapje af .Man wat een beesten hoe groot en log ,ze voelen harig stug aan en toch ook zacht snappen wie snappen kan .Ze laten hun aaien komen op je af komen helemaal met hun koppie omhoog om adem  en zwemmen rustig door . Ik vergeet  om fotos te maken hoe dom . Hierna varen we naar the three sister bronnen . Nu weet ik ook waarom het hier crystal river heet , je kan de bodem zien zowel kleine als grote joekels zwemmen voorbij ook krabben zijn van de partij in de mooiste kleurtjes .Als we uiteindelijk bij de bronnen komen besef ik dat het hier geweldig mooi is en ik spijt heb dat we dit zoveel keer florida dit nu pas zien .De gids roept ons terug naar de boot want onze tijd zit erop .Onderweg komen we nog een manatee tegen die een zendertje op zijn rug heeft hij was gekwetst en word nu gevolgd tot hij beter is .Ook vant me op dat bijna alle manatees hier grote stiemen op hun rug hebben dat hebben ze van de schroeven van boten .Onze wetsuit mag uit we wisselen nog email adressen uit voor fotos die zij dus wel hebben getrokken en vertrekken terug naar orlando , onderweg nog een subway broodje dat overheerlijk smaakt . Namiddag doen we nietswe liggen aan het zwembad , lezen wat en drinken wat .S'avonds gaat het richting boma's een afrikaans getint buffet daar eten we onze buikjes rond .Het beste nieuws alle wc deuren zijn toe gebleven :-).Morgen een park en wat shoppen denk ik .

6 opmerkingen:

  1. Fijn dat de Imodium goed zijn werk heeft gedaan! En wat lijkt me dat super, zwemmen met manatees. Alleen daarom al MOET ik een keer terug naar Florida ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik snap 'm hoor. Als het harig en stug aanvoelt en toch zacht, dan zit je goed....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt.......lijkt me een leuke ervaring!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ton is weer goed! We hebben wel fotos hoor vanop de boot maar ik kan ze niet van de camera op mijn ipad zetten :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat de Manatees jullie hebben begroet! Helaas hebben wij die niet mee gemaakt, en was ik dan ook bang voor de vele mensen die dit nog de komende maanden willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen